Vandaag open van 08u00 tot 12u00.
Expertise 13.09.2022

Onderhoud en behoud samen met onze DNV!

M Dema 84

Pompen, elektrisch gereedschap, compressoren… In de bouwsector komen we dagdagelijks in contact met heel wat machines. Van ieder van deze machines wordt een optimale werking en een lange levensduur verwacht. Door het intensieve gebruik binnen deze sector blijkt dit niet altijd even evident.

Volgens onze productspecialisten ligt de eerste stap bij het kiezen van het juiste kwalitatieve product. Dit is onmiddellijk ook de reden waarom we hier bij Dema-shop zoveel belang aan hechten. Helaas is dit slechts het halve werk en wordt het grote verschil pas na de aankoop gemaakt.

We hebben het hier uiteraard over het periodiek onderhouden van uw producten. De manier om de levensduur van uw machines flink te verlengen! Het is een “geheim”, gekend door iedereen, dat vaak toch vergeten of overgeslagen wordt. Daarom richtte we onze eigen DNV op, beter gekend als de ‘Dienst Na Verkoop’.

DNV

De ‘Dienst Na Verkoop’ bij Dema-shop omvat zowat alle services die gepaard gaan met de aankoop van een product. Gaande van een eerste assemblage tot het gebruiksklaar product, een jaarlijks onderhoud of eventuele herstelling. We streven hier naar een duurzaam gebruik van de machines, in plaats van verbruik.

Deze services worden in Dema-shop hoofdzakelijk door onze eigen techniekers uitgevoerd. Slechts in extreme gevallen gaat ons serviceteam ook op locatie bij de klant. Dit is enkel bij beregeningshaspels, pompgroepen of schroefcompressoren, die moeilijker te transporteren zijn.

Onderhoud

De aankoop van een machine gaat vaak gepaard met een aardige investering. Hoe langer deze opbrengt, hoe beter uiteraard. Om dit te optimaliseren, adviseren wij al onze klanten om op regelmatige basis een onderhoud uit te voeren. Door deze relatief kleine kost blijft uw machine steeds presteren en vermijdt u onaangename verrassingen.

Tijdens het onderhoud, reinigen en smeren onze techniekers de machine en vervangen we eventuele versleten onderdelen, indien nodig. Slechts in uitzonderlijke situaties, wordt dit doorgestuurd naar onze leveranciers of externe partners.

Voor sommige producten houden we zelf een onderhoudskalender bij. Dit doen we voor alle klanten van onze warmwaterhogedrukreinigers en schroefcompressoren. Deze worden vrijblijvend gecontacteerd op het moment dat wij een periodiek onderhoud aanraden.

Herstellingen

Bij breuk of schade verloopt het net iets anders. In een eerste stap controleren we hier de garantie van het product. Als deze nog steeds van kracht is, dan kiest de fabrikant één van de volgende drie oplossingen. Men repareert het product zelf, stuurt een nieuw product op of geeft ons de toestemming om de klant een nieuw product uit stock mee te geven.

Valt uw product buiten de garantietermijn en wilt u deze laten herstellen? Dan keren we terug naar onze eigen techniekers. Met hun expertise en ervaring gaat men opzoek naar het defect aan uw toestel. Eens opgespoord, voert men een duurzame en kostenbesparende herstelling uit. Onze ruime voorraad wisselstukken zorgt ervoor dat we uw reparaties binnen een redelijke termijn kunnen uitvoeren.

Het productgamma dat we doorheen de jaren opbouwden, bestaat ondertussen uit heel wat A-merken. Een gegeven waar ook onze DNV op moet inspelen. Daarom breidde onze hersteldienst hun expertise uit naar merken als Makita, Kränzle en Airpress. Op deze manier werken we sneller en efficiënter, om het ongemak voor u als klant te beperken.

Bij machines van Makita is het voor de klant belangrijk om hun toestel online te registreren. Dit geeft hun als professional het recht op een garantietermijn van drie jaar, in plaats van het standaard jaar.
Steven D.
, D.N.V. Machines & Tools
M Dema 90

Slangassemblage

Wanneer we het over slangen en slangkoppelingen hebben, bestaat er geen standaardoplossing. Daarom bepaalt de klant bij ons wat het eindproduct is. Kies het type slang uit meer dan 50 soorten, kies de totale lengte, de kwaliteit en de koppelingen. Dit met de nodige hulp van onze productspecialisten, indien nodig. Eens beslist, assembleren onze techniekers de slangen met de nodige klemschalen, spanbanden of draad. Op deze manier nemen we de zorgen van de klant weg en gaat men naar huis met een kwalitatief product op maat.

Service beregening

Bij de aankoop van een beregeningshaspel en/of pompgroep zoeken we net zoals altijd naar de correcte samenstelling voor de klant zijn persoonlijke situatie. Eens beslist, verzorgen we de assemblage tot het eindproduct en staan we hen bij tijdens de opstart van de nieuwe installatie. Onze techniekers verzorgen vanaf dan op regelmatige basis het onderhoud, om een lange levensduur te kunnen garanderen.

Tijdens het beregeningsseizoen (april – september) is ons serviceteam 24/7 bereikbaar. Hier rukt men uit voor machinestoringen en andere dringende herstellingen. Na het seizoen maken we uw beregeningsinstallatie volledig vorstvrij. Dit doen we ter plekke, op afspraak en tegen een vaste prijs.

Geïnteresseerd?

Benieuwd welk onderhoud wij voor uw machines kunnen doen of gewoon dringend nood aan een herstelling? Contacteer onze DNV via mail, telefoon of kom langs in de winkel.